dijous, 30 de gener del 2014

L'Andreu i la lectoescriptura

Des de fa unes setmanes a aquí que l'Andreu mostra un especial interès per tot el que té a veure amb la lectoescriptura. Està descobrint que pot escriure paraules ell solet i que unint lletres també les pot llegir i això el té fascinat.

El cert és que és molt divertit viure amb ell tot aquest procés. No sé, estic acostumada a acompanyar a alumnes durant aquest gran descobriment però és la primera vegada que ho visc com a mare i estic molt il·lusionada.

Fa uns mesos l'Andreu tenia curiositat per descobrir els sons de les lletres però tampoc s'hi capficava massa. Ara però ha fet un tomb; un tomb que la seva mestra també ha volgut comentar-nos i que ha fet que ara estigui molt emocionat amb les lletres (està a la fase alfabètica ja!). Quasi tant com ho està amb els números! Perquè al petit li encanta jugar a sumes i restes i, fins i tot, ha començat a preguntar què són les multiplicacions.

Té moltes, moltes ganes d'aprendre i la veritat és que ho passem molt bé escrivint, intentant llegir, jugant a fer rimes, sumes i restes, fent "deures"... Està descobrint tot un món i a mi m'encanta acompanyar-lo en aquesta descoberta.

D'aquí poc segur que els contes me'ls podrà llegir ell a mi! 

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Siiii!!! és molt gratificant veure com aprenen (i tant depressa!!) i se'ns obren un ventall de jocs que fins ara encara no sabien jugar: a casa ens encanta el penjat, fer "frases que lliguen", començar una paraula amb la última lletra d'una altra que acabem de dir,... ufffff, ens ho passem pipa!! ;) jaja

cira ha dit...

Ale! Quina emoció! M'encanta com s'emocionen per cada descobriment...els nens són guais! ;)

Esther ha dit...

Sí noies, és simplement genial :-)

Anònim ha dit...

Què bé nena!
Quines ganes en tinc jo tambè! De moment tot son queixes i comentaris de que no li agrada l'escola. No deixo de motivar-lo i tinc moltes ganes de veure que es sent a gust anant-hi i aprenent. En Leo tambè està aprenent les lletres, li costa, pero és divertit !!!!!