dimecres, 15 de juny del 2011

La sisena hora

L'altre dia llegia al diari una opinió d'una senyora que es veu que tenia molt clar qui som els culpables de l'eliminació de la sisena hora. Per aquesta dona era una qüestió d'interès per part dels mestres perquè segons ella som els únics que tenim possibilitat de conciliació laboral i familiar. M'agradaria que aquesta senyora veiés el meu dia a dia...

Bé, l'opinió venia darrera d'una llarga explicació del per què s'ha decidit treure la sisena hora i la veritat és que jo no entenc res de res.

Fa uns anys ens planten una hora més per a que es treballin i es reforcin coses tan importants com la llengua o les matemàtiques i ara resulta que no cal. Vaja, no cal si no pertanys a una escola on hi hagi molts nens en perill de fracàs escolar (això fa referencia més que res als CAEP). Això vol dir que si ets d'un barri normal on no hi ha massa problemes el teu fill no té perquè tenir cap mena de reforç "extra" per a les mates o per la lectura perquè si no és un nen amb una problemàtica considerable darrera doncs no té perquè fallar en cap assignatura. Si més no creuem tots els dits els pares de nens en situació de "normalitat" per a que no tinguin problemes perquè si els tenen l'any vinent ho tindran una mica més magre.

És molt cert que hi havia escoles que no havien fet un bon aprofitament de la sisena hora i de vegades la cosa quedava com una mica "anem a omplir" però això passava molt poc i cal dir que moltes vegades passava per manca de recursos.

A mi a nivell professional que hi hagi o no hi hagi sisena hora no m'afecta. Continuo tenint problemes per a la meva conciliació laboral familiar i treballaré les mateixes hores (distribuïdes de manera diferent però les mateixes). El que em fa llàstima de veritat és que cada vegada treballem en pitjors condicions i això qui ho paga? Els nens!

Els nens són els que acaben perdent perquè la qualitat de l'educació pública s'està veient afectada, perquè cada vegada hi ha menys mestres per a més nens, cada vegada hi ha menys probabilitats de reforços o desdoblaments i per tant cada vegada hi haurà més nens que no se'n sortiran.

A mi tot això em posa trista perquè crec en la meva feina i crec que tenim un sistema educatiu força bo aquí a Catalunya però cal invertir i està clar que la retirada de la sisena hora no és una bona inversió.

9 comentaris:

Mirashka ha dit...

Sembla mentida que hi hagi gent que pensi això! aixi anem... com dius és una pena i una injustícia! per una cosa que s'havia fet be, ara va i es desfà... i després veus que avui el president arriba en helicòpter al parlament, per a això si hi ha pressupost...

Anònim ha dit...

Això mateix em deia l'altre dia una noia que és mestra: que la gent diria que la culpa és dels mestres, mentre que jo li deia que això no entra en cap cap, i mira per on...
El que és ben cert, com dius, és que els que s'emporten la pitjor part són els nens :(
Sóc ex-alumne de la pública de tota la meva vida acadèmica, en canvi cada dia estic més convençuda que al triar una concertada pels meus fills ha estat la millor elecció.

Esther ha dit...

Sí Mireia, per a ells sí que hi ha calers! A mi em fa molta llàstima perquè reben els petits... Hi haurà qui estigui a favor de la supressió de la sisena hora però a mi em fa molta pena.

Ester sempre ens ho carreguem tot :-P Fins i tot quan es fan coses contra la nostra voluntat! Pel tema escola l'important és que tu estiguis contenta. Jo és que encara defenso la pública tot i les retallades...

Sol Solet ha dit...

Tens tota la raó, ja fa massa temps que a cada canvi de govern i/o canvi de conseller d'educació es fa un tomb en la política d'educació i tot plegat és un xou.
És una llàstima que es retalli en una cosa tant important i bàsica com la educació.
Per cert, com va per Calella?

Esther ha dit...

Sí Sol Solet aquí tothom que hi entra fica cullerada i acabarem tots bojos!

Per Calella bé. És un pal la tornada però els nens són molt macots i amb els companys doncs també molt bé. Ara que m'he trobat un panorama... La noia que substitueixo no és massa treballadora (per dir-ho finament) i està tot fet un caos! I a aquestes alçades ningú ho arregla ja això :-(

Gràcies per preguntar!

onavis ha dit...

El problema és que l'educació en aquest país importa molt poc: ara fiquen una cosa, ara la treuen, ara en proven una altra... I així mai s'obtindran resultats.
No entenc tampoc com la gent es dedica a culpabiitzar els mestres en comptes de preocupar-se per trobar solucions per les úniqes víctimes: els nens!

Esther ha dit...

Onavis tens tota la raó del món, semblem conillets d'índies!

MamaModerna ha dit...

Això és "Can Pixa"!
No m'estranya que cada vegada hi hagi més gent que es qüestioni el portar els nens al cole, quan abans hi anàvem i punt i inclús que hi hagi pares que es plantegin seriosament el "homeschooling".
Me n'alegro que t'hagi tocat un bon grupet a Calella. Tot i la distància, almenys vas a treballar amb ganes i això els nens segur que ho noten i t'ho agraeixen!

Esther ha dit...

Mama Moderna jo crec que lo de no dur els nens al cole no és la solució perquè a casa potser es poden treballar les matèries però no d'altres coses que es treballen a l'escola però bueno, va a gustos :-)