dissabte, 31 de març del 2012

Adéu llet

L'altre dia parlava al parc amb una mare infermera sobre els problemes que tenim perquè l'Andreu prengui llet pel matí. Us asseguro que no hi ha pitjor manera de començar el dia que donar un got de llet al petit perquè la prengui. Comencem el dia enfadats, plorant, barallant-nos... Però clar, la llet és molt important! O almenys Això he pensat jo tota la vida.

La mare amb la que xerrava em va comentar que a ella també li passava amb la seva filla fins que va decidir que la llet s'acabava i la va substituir per formatge, actimels, iogurts...

La idea em va quedar al cap i aprofitant una visita d'en Biel amb la pediatra li vaig parlar sobre el tema Andreu i llet. La pediatra em va dir que si el nen va cobert de calci al llarg del dia no cal que el martiritzi amb la llet matinera. Que el més important és començar el dia amb bon peu i no barallats. "Fes la prova" va dir.

Així que a casa la llet dels matins fa uns dies que ha marxat i carai, comencem el dia molt millor. El petit tria entre tot l'assortit de làctics que hi ha a la nevera (semblem la Danone directament) i jo m'encarrego d'anar "colant-los" al llarg del dia com puc.

La veritat és que és genial començar el dia bé i sense baralles (aquestes ja venen després per altres coses).

6 comentaris:

Mirashka ha dit...

Ben fet! de vegades estem obsessionats amb un aliment i n'hi ha molts per suplir-lo. A l'escola ens van fer una xerrada sobre nutrició i ens van dir que els nens havien de prendre 3 raccions de lactis al dia, però com ho fessin era igual. A mes hi ha d'altres fonts de calci: els llegums, els espinacs i verdures de fulla verda, el peix blau (ens van dir que menjar peixet petitó sencer era boníssim, l'espina és calci pur!).

MamaModerna ha dit...

Molt bé aquest canvi d'estratègia!
També pots comprar iogurts de llet d'ovella, llet de cabra... per variar de la "famosa vaca", que sembla que te el monopoli dels lactis, hehe

cira ha dit...

Fantàstic canvi! Segur que començar bé el dia repercutirà a tots plegats.

Sol Solet ha dit...

Entenc molt bé a l'Andreu, jo també era antillet i n'he començat a prendre amb 30 anys, nunca es tarde cuando la dicha es buena!!!
Molt bé aquest "dribling"

cas ha dit...

Jo fa anys tb pensava que la llet era tan important, però ja fa temps que vaig començar a sentir coses molt negatives de la llet de vaca. I ara que el meu peque no en pot prendre, en comentar-ho a la gent, molts encara afegeixen més coses dolentes sobre la llet de vaca, la farmacèutica inclosa. Així que preferiria que al meu petit tot li sentés bé, però estic contenta de no donar-li llet de vaca. Com tu dius, hi ha moltes alternatvies!

Esther ha dit...

Sí noies, els nostres dies comencem molt millor gràcies a aquest canvi i ara, fins i tot, hi ha dies que la llet la demana ell :-)