dijous, 21 de juny del 2012

Varicel·la

A la classe de l'Andreu hi ha una passa de varicel·la d'aquelles "chachis-chachis". Tan "chachi" que en un mes ja han caigut uns sis nens. Que es diu aviat...

Cada dia que porto el nen ens trobem les mares fent recompte de baixes per varicel·la i deixant anar tot tipus de comentaris. Fa molta gràcia veure com pensen unes i altres.

La majoria de les que tenen nenes estan desitjant que l'agafin. Hi ha una que, fins i tot, s'ha plantejat el dur la seva nena a casa d'algun dels nens que la té per fer una visita i a veure si així cau la cosa. L'explicació? Que té molta por a que la nena no la passi de petita i això li porti complicacions si algun dia l'agafa de gran mentre està embarassada.

Aquest fet pot semblar una bestiesa però a mi no m'ho sembla pas. Vaja, jo no sé si arribaria al punt de voler anar a infectar a propòsit la meva filla però sí que estaria molt més tranquil·la si la passés de petita. Jo vaig tenir un company a EGB que tenia una malformació a la mà perquè la seva mare va agafar la varicel·la mentre el duia a la panxa. I encara va tenir sort que només li passés allò!

Les que tenim nens estem com en dos bàndols. Les que volen que la passin ja i així una cosa menys i les que som conscients que és millor que la passin de petits però ens fa molta mandra. Aquest últim és el meu cas.

Sóc molt conscient que hi ha malalties que és millor passar-les de petit. De fet, tant l'Andreu com en Biel estan vacunats i pel que diuen quan hi ha vacuna la cosa és molt lleugera. Tot i així, no em ve de gust ara una varicel·la! Tenir la varicel·la implica no poder sortir durant uns quants dies de casa i això ara mateix per a mi és com un suicidi.

Aquests dos nens meus no paren en tot el dia. Estan sempre jugant, corrent, saltant... I si són per casa, barallant-se!

Ai mare meva, es podran esperar els virus almenys un parell d'anyets més?

18 comentaris:

cira ha dit...

I vacunar-les? Nosaltres aquí ens van recomanar de fer-ho i ja li hem posat la primera dosi. Aquest any toca la segona. Això sí, no entra a la cartilla de vacunes i s'ha de pagar, en tot cas ho trobo millor que anar a infectar-la a casa d'una amiga, perquè la varicel·la és molt incòmoda, normalment...a més sempre es pot complicar!

cira ha dit...

ai, ara he llegit millor el post i veig que els teus també ho estan, de vacunats! (no es pot anar amb presses)

Esther ha dit...

Sí, els meus estan vacunats. L'Andreu porta dues dosis (es veu que ara fan repetir) i en Biel una. Mig ronyó costa cada una de les vacunes!

De tota manera encara que portis la vacuna la pots agafar i imagino que el que vol aquesta mare és que la nena la passi de petita per així poder-se oblidar. No sé, ja et dic, jo l'entenc però tampoc sé si aniria a buscar-ho directament.

onavis ha dit...

Això de les dosis és un lío. La meva en porta també només una, i davant de casos a la guarderia no sabria pas què fer, perquè no sé si està del tot protegida.

D'una banda millor que la passi, però ostres, també fa mandra, clar!
Sé que hi ha països que organitzen "festes de la varicel.la", on hi porten al nens per a que s'infectin. No ho trobo massa normal!

Esther ha dit...

Ostres, doncs si ja em fan mandra les festes d'aniversari ni m'imagino si em conviden a una de la varicel·la jaja! Hi ha gent per tot!

Esther ha dit...

I ara rumio més! Si et conviden a una... Què li portes a l'amfitrió? Un pot de talquistina? Jajaja!

(estic degenerant...)

Mónica ha dit...

La Varicel·la té diferents variants, és com ala grip que els pots vacunar d'un tipus i que agafin un altra, així que pel fet de vacunar-los d'una no et treu que pugui agafar un altra cepa.
Jo vaig tenir "sort" i el Pau la va agafar a P1, va ser tan lleu que si no arriva a ser perque em diuen a l'escola que la té ni m'anadono, no va tenir febre, ni picors i apenes uns deu granets...depen de l'exposició que tinguin és més lleu o més forta. A veure si tens sort i s'espera un parell d'anys com vols pero no ser si no serà pitjor!

Mónica ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Mónica ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Mónica ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
conxi ha dit...

Doncs jo també era de les que volia q l'agafés una mica més grandet! Però no, aquest any tocava pescar-ho tot! I la va passar tan fluixa i sense picors que potser no ens hem lliurat del tot...ja ho veurem!

Esther ha dit...

Mónica diuen que si estan vacunats l'agafen molt més light. Potser estava ja vacunat en Pau quan la va agafar¿?

Conxi la part positiva és que ara ja et pots oblidar :-)

Anònim ha dit...

Uff!! a mi també em faria mandra passar varicel·les... a casa són tres, i si van un darrera l'altre em puc tirar UN MES sense sortir de casa!!! Arggg!! només de pensar-ho ha se'm posen els pèls de punta!! jajaja

MamaModerna ha dit...

A la guarde del baby ja hi ha 38 casos! El baby al final va caure i me n'alegro que ja estigui el tema enllestit perquè la veritat és a mi em picava tot el cos només de veure'l!
Esther tinc la sensació que al final els teus nens també cauran perquè això s'estén ben ràpid i el període d'incubació va de 9 a 21 dies, si al cole de l'Andreu ja han sortit tants casos de cop, això només és el principi...

Esther ha dit...

Ester un mes! Un meeeeeeeees! Per tirar-se pel balcó :-P

MamaM l'Andreu s'ha anat lliurant any rere any (a l'escola bressol van haver casos i ell no la va agafar) però imagino que alguna vegada tocarà. Ains... però que sigui d'aquí un temps...

Mónica ha dit...

Esther el Pau no estava vacunat, de fet quan vaig anar a la farmàcia a comprar-la em van preguntar de quin tipus la volia la a o la b (no m'en recordo dels noms) i és quan em van dir que hi havien diverses cepes així que vaig passar olímpicament del tema.

Mirashka ha dit...

les meves estan vacunades i no l'han agafat de moment. Jo si que he vist que els nens vacunats que l'han agafat ho han fet de manera més light que els no vacunats, sobretot l'any passat a la llar d'infants que i va haver una passa molt forta

Esther ha dit...

Sí Mirashka, jo també sé de casos de nens que l'han agafat ja vacunats i la cosa ha esta força light...