divendres, 5 de setembre del 2008

Ens agrada "machacar"

Sí senyor! A la gent, en general, li agrada "machacar". Fins i tot començo a pensar que portem un gen que es diu "machaca a los otros" o alguna cosa per l'estil...

Fa una setmana més o menys que vaig decidir que duria l'Andreu a la llar d'infants durant els mesos de setembre i octubre tres horetes al dia per tal de tenir una mica d'espai. El cert és que aquesta decisió m'ha costat molt pendre-la ja que el trobaré a faltar i és el meu tresor, el meu nino, la meva vida...però ben mirat, crec que em mereixo aquest temps.

Porto més d'un any de baixa perquè el meu embaràs va tenir pegues, el meu part va ser de llibre de terror i el post-part...buf! millor ni ho recordo (de fet encara no estic bé del tot). Després de tot això i més (perquè fa quasi set mesos que cuido d'un nadó 24 hores al dia) crec que mereixo una mica de temps per a mi. Només vull unes horetes al dia per poder fer les coses al meu aire! Només tres horetes!

Bé, hi ha molta gent que ho ha entés com la meva iaia (que maca és) i que, fins i tot, m'ha animat com el Jordi però clar, no tot és meravellós i ens havíem de topar amb els/les portadors/es del gen "machaca a los otros".

Ja van dues persones que em "machacan" amb frases de l'estil: Ja la guarde? Però si és molt petit! o I vols dir que allà el cuidaran bé? o, simplement, Pobret! Pobret! Pobret!

A veure, per una mare no és plat de bon gust deixar el seu fill a cap lloc on no hi sigui ella però senyors/es que l'estic portant a una llar d'infants no a la presó. Es suposa que he de confiar en aquesta llar d'infants i en el que fan allà, no?

Cal fer aquests comentaris davant meu? que ho pensin i callin! Tant costa entendre que potser aquests comentaris em fan sentir malament? Està clar que l'única manera de combatre el gen "machaca a los otros" només es pot aconseguir amb una mica d'empatia i senyors/es no costa tant posar-se en el lloc dels altres!

8 comentaris:

Mirashka ha dit...

ui, es que encara no te n'has enterat? hi ha un antídot que es diu "faig el que crec millor sense que m'importi el que pensin els demés" que es veu que va de fábula, però encara no està gaire estès. Jo estic intentant trobar-lo, quan el tingui te'n passo!

Has fet molt bé! i si no què?

Petons!!!

Jordi Bufí ha dit...

a paraules necies oits sordus :)

Esther ha dit...

MIRASHKA si el trobes passa un parell i pago el que sigui!! :-P

Jordi m'encanta el teu refrany. Molt correcte (sobretot ortogràficament jaja) :-P

Amarbe ha dit...

Hola guapa!

Te entiendo perfectamente, yo tambien tengo gente a mi alrededor que con comentarios hirientes a veces me hacen daño...pero estoy aprendiendo a pasar!

Sabes por qué? Porque eso me hacia sentir mal, y no mis decisiones, asi que te lo tiras a la espalda y ya está.
Además, no eres mala mami ni muchisimo menos por dejar a tu bebé un ratito en la guarderia, piensa que para él relacionarse con otros bebés tiene que ser muy positivo!

Tengo una amiga muy graciosa que cuando algo no le interesa dice...buaah carril!
Asi que se lo dedico a todos los "machacones" que nos acechan
Buahhh carril!!

Buen finde, besotes

Esther ha dit...

Ais wapa, eso pienso yo! q a mí me irá bien pero a él tb pq pobrete, es el único niño de la familia pero mira, la gente es q es así... Lo bueno es q me lo dicen personas q o han dejado a sus hijos en la guardería desde bien pequeños o con los abuelos. Se ve q ya no se acuerdan de lo q hicieron ellos...

De todos modos me apunto eso de buaah carril! jaja!! Me gusta :-P

Emma Kumba ha dit...

Aixs si pobret l'Andreu eh??? si es que ja ho diuen a tot arreu k les del Foro son males mares i nomes volen fotre als seus fills.... pero menys mal k està tota akesta gent perfecte k ens diuen el millor per ells... Que en fariem sense les grans enteses...

Esther ha dit...

Ais sí Emma, tens raó...q fariem sense les grans gurús dels nadons... :-P

Lourdes ha dit...

No em repetiré perquè t'ho a dit tothom, tu dilluns porta'l i després vas a fer-te un bon massatge!!!!!!!!