dilluns, 28 de febrer del 2011

Però... tu no els tens blaus, no?

El meu fill petit té els ulls blaus (almenys de moment) i he de dir que és un fet que causa sensació.

El nen va en el cotxet, la gent se'l mira i em diu: quina monada! La veritat és que a més el nen té do de gent perquè allà on anem es posa a cridar fins que tothom el mira i aleshores treu una enorme riallada que fa les delícies dels presents i, evidentment, fa caure les babes de la seva mama.

Tornant al tema que me'n vaig!

El nen té els ulls blaus i quan la gent els hi veu hi ha com una mena de ritual a seguir que a mi em fa molta gràcia. Primer el miren, després em diuen: "té els ulls blaus, oi?". Aleshores jo responc: "Sí, de moment els té blaus" i és quan la persona en qüestió em mira a mi als ulls, mira el nen, em torna a mirar a mi i amb un to com de no m'ho puc creure diu: "però tu no els tens blaus, no?"

Aleshores és quan em toca dir que el meu marit els té verds, que la seva mare, la seva àvia i el seu tiet els tenen blaus. Que jo tinc família, no directa però tampoc massa llunyana, que també els té clars. I quan he explicat això aleshores se sent un: "aaaaaaah". Com d'alleujament...

La veritat és que no és una cosa que em molesti però sí que em resulta curiosa perquè tothom hauria de saber el que és la genètica i el molt capriciosa que arriba a ser. Tothom hauria de saber que els nens no tenen perquè tenir els ulls de la seva mare o del seu pare i imagino que tothom ho sap però de tota manera costa que no et facin el comentari de rigor. Per què serà?

9 comentaris:

onavis ha dit...

Que bó! Potser es deuen pensar que te'ls has tret de la màniga, els ulls del teu fill!
Realment hi ha preguntes que no tenen cap sentit!

Esther ha dit...

Sí, quan tens fills o estàs embarassada te n'adones encara molt més de la quantitat de coses estranyes (o de vegades simplement estúpides) que et pot arribar a dir o preguntar la gent...

Amarbe ha dit...

Jajaja es que mucha gente se pelaría la clase de biología donde explicaban la ley de Mendel, los guisantitos y esas cosas jaja
Un besazo guapa!!!

Esther ha dit...

Si Amarbe... La gente pregunta unas cosas...

Sílvia ha dit...

A mi em diuen el mateix! Ni jo ni el meu marit els tenim blaus. Jo sempre dic que qui els té blaus és el "butanero", jajaja

Sílvia ha dit...

Per cert, si no et sap greu, afegiré l'enllaç del teu blog al meu!

Esther ha dit...

Hola Sílvia,

Ara et tornaré la visita :-) Encantada que m'enllacis. Jo també ho faré!

Buen ratito ha dit...

Hola guapa, acabo de descobrir el teu blog i le estat llegint, m'agrada molt. Per cert els nostres nens es porten un dia, la nostra nena ha fet els 5 mesos avui, i per el que he llegit el teu nen demà o sigui que felicitats!!!
http://marietameva.blogspot.com/

Esther ha dit...

Hola Noe,

Benvinguda al blog :-)

El meu nen petit va fer ahir els 5 mesos. És que l'altre post el vaig escriure una mica tard jeje!