divendres, 17 de febrer del 2012

Tertúlies literàries

El passat dimecres de 9h a 10h del matí vaig tenir la sort de poder participar en una tertúlia literària molt interessant i crec que m'he enganxat. I sabeu amb qui la vaig fer? Doncs amb una colla "d'enanos" de la classe de l'Andreu.

Dilluns quan vaig anar a buscar l'Andreu vaig veure que la mestra duia a la mà uns quants dossiers i anava preguntant a pares i mares si volíem participar de les tertúlies que es fan a l'escola i no em vaig poder negar!

L'activitat consisteix en anar a l'escola i escoltar un conte amb els nens. Després cada pare s'emporta uns quants petits i xerra sobre el conte, sobre el que han entès, el seu significat... I us asseguro que és la mar de divertit.

El passat dimecres la mestra va explicar el conte de "La rateta que escombrava l'escaleta" (algun dia faré un post sobre l'enveja que tinc a les mestres d'infantil per la seva manera d'explicar contes). Després ens va assignar uns nens (com era el primer dia va deixar que cada nen anés amb el seu pare o mare) i aquí va començar la gresca.

La veritat és que és molt divertit xerrar amb nens d'aquesta edat. A la que estires una mica del fil et trobes amb reflexions que són tan tendres i tan lògiques que hi ha molts moments que has de mantenir el tipus per no esclatar a riure.

L'Andreu al principi estava molt esverat. Volia tenir tota la meva atenció i no estava massa disposat a compartir la mama però mica a mica va començar a calmar-se i aleshores tot va anar com la seda. Els nens del grupet eren molt eixerits i treien unes conclusions la mar de divertides així que vaig passar una estona molt agradable. Repetiré segur!

A més, a l'Andreu li va molt bé que la mama estigui per ell i que vagi a l'escola. De fet la mestra em va comentar que des que vaig a dur-lo i a buscar-lo tants dies està molt més tranquil i se'l veu més feliç i content i ara amb això de les tertúlies ni us explico com està. Visca la reducció de jornada!

5 comentaris:

cira ha dit...

Quina activitat més interessant! I que bé que li vagi tant bé la teva reducció, deus estar molt satisfeta.

onavis ha dit...

que xulo!!

I que agraits que són els nens, no??

Esther ha dit...

Anna estic encantada! De fet la noia dels dos terços ha tornat a agafar la baixa, m'han ofert tornar a la completa i he dit que no. Porque mis hijos lo valen :-)

Onavis ja ho pots ben dir. De vegades la cosa més insignificant per a tu és la més important per a ells. Això és el més gran de ser petit, oi¿?

Mirashka ha dit...

Ben fet de seguir amb la reducció! I que xula l'activitat!!! no s'hi pot venir si no hi tens cap criatura? ;)

Esther ha dit...

Mirashka allà pot venir tothom. Somos así de "hippies" :-P