dijous, 5 de gener del 2012

L'examen pràctic

No donaré massa voltes, avui he fet l'examen pràctic i he suspès. I per què? Perquè els nervis m'han traït.

Porto ja una setmana fent voltes al tema i aquest matí estava molt molt nerviosa. Les infusions de passiflora no han solucionat res (ara ja tinc Flors de Bach que hi tinc més fe) i he anat com un flam.

El cert és que no puc tirar les culpes a ningú que no sigui jo mateixa. L'examinadora era maca, donava unes instruccions clares i, fins i tot, li ha dit al meu profe que li feia llàstima suspendre'm perquè se'm veu que poso interès i que ho faig bé però les faltes que avui he tingut han estat imperdonables.

He estat la segona en posar-se davant del volant i el meu company ha finalitzat l'examen just en un lloc on a mi sempre se m'ha calat el cotxe. Només veure que havia de començar l'examen allà ja ha fet que m'alterés, m'he posat molt nerviosa i he començar a conduir pensant que no aconseguiria fer aquella punyetera pujada i sí que l'he fet sí però fent saltar els neteja parabrises. Que malament ho he passat! No sabia com parar-los i al final he decidit que el més sensat era deixar-los estar. Total, tampoc molesten tant... Doncs entre pensada i pensada es veu que he girat una cantonada gairebé rascant una furgoneta. Jo no ho he vist pas però es veu que ha estat bastant evident perquè fins i tot el noi que ha pujat amb mi m'ho ha dit quan hem baixat del cotxe.

Més endavant he parat en un pas de vianants per deixar passar dos nens però no he vist una noia que s'acostava per la meva dreta així que he tirat i ja us podeu imaginar el que significa no deixar passar un vianant en un pas de zebra.

I amb aquestes pifiades no he tingut prou perquè es veu que també he agafat una rotonda massa ràpid i he passat per un carrer per on passava un camió quan m'hauria d'haver aturat.

Quan ha acabat l'examen sabia que ho havia fet malament però fins que no he sentit que havia suspès no m'he vingut avall. Us asseguro que poques vegades a la meva vida m'he sentit tan frustrada. Només volia arribar a casa i plorar i plorar però encara em quedava tot el camí fins arribar.

He pujat al cotxe a la part de darrera i he començat a enviar missatges dient que havia suspès. Tenia molta gent pendent de mi i volia dir-lis. No calia donar massa explicacions, amb un simple "he suspès" n'hi havia bastant.

Ha baixat el meu company i he passat jo a fer de copilot del meu profe. Anava callada i ell ha començat a explicar-me què havia fet malament. Em preguntava què pensava, com em sentia, si estava bé i jo no era capaç de dir ni una paraula perquè mentre ell parlava jo només pensava en que volia plorar però no volia fer-ho davant d'ell. Fins que no he pogut més i li he dit que no deia res perquè intentava no plorar i allà mateix he començat a plorar com una toia.

M'he sentit tan idiota! De debò, és totalment ridícul. Tinc 32 anys i he arribat fins aquí. Carai, he fet molt bona feina. Tenia por a engegar un cotxe i ara fins i tot sóc capaç d'anar per autovia canviant les marxes quan toca i fent el que cal i suspenc un examen i em sento així. Em sento frustrada, em disgusto i ploro com una nena petita perquè no ho puc evitar.

I ara toca pensar que hi haurà una segona vegada i que no passa res si hi ha una tercera o fins i tot una quarta perquè el més important és arribar a la fita i no el temps que triguis en arribar però tot i així avui ha estat un dia trist per a mi.

10 comentaris:

cas ha dit...

vaja, ja m'imagino el disgust que t'ha degut fer. Jo vaig suspendre dos cops, la primera vegada també me'n recordo que estava tan nerviosa que em tremolava la cama fins que no va passar una estona. I la teoria la vaig suspendre un cop i vaig tenir un disgust que tb em vaig posar a plorar. ((((el dia que aprovis, riurem d'això del neteja parabrises))). És molt difícil aprovar a la primera, pq els nervis ens traeixen, el proper cop aniràs més segura, ja veuras. Ànims i una abraçada ben forta!!

conxi ha dit...

Ànims wapa! A la segona va la vençuda! Ja veuràs com sí!! Però els nervis te'ls deixes a casa, ok? Petonets!

Anònim ha dit...

Aquestes ganes de plorar no són de "nena petita", són de ràbia, de veure que has comès aquests errors que qualsevol altre dia no els haguéssis fet, precisament els has hagut de fer avui! això fa ràbia! Molta ràbia!

Els nervis no ajuden gens en moment així, però són també inevitables.

Molts ànims i endevant!!! Ara que hi has ficat la banya segur que te'n surts molt aviat.

onavis ha dit...

Ànims, tranquil.la que te'n sortiràs molt i molt aviat!
Tots tenim anècdotes xorres del primer examen pràctic! No passa res, ja veuràs com la segona és la teva!

cira ha dit...

Mira, jo amb això de l'examen tinc un petit trauma...no recordo ni les vegades que vaig pujar, 7 o 8? en serio, patètic. Al final el dia en que vaig estar més despreucupada, el que no em vaig prendre res va ser el que vaig aprovar. Ara me'n ric...total és un carnet, el que val és tenir-lo i punt...si et costa més, doncs mira, tal dia farà un any. Ànims!!

Sol Solet ha dit...

Aix, jo també quedava col·lapsada a l'examen pràctic. Hi vaig pujar dues vegades, i les dues vaig suspendre també per super xorrades. Ànims que tu pots guapa!!

MamaModerna ha dit...

Jo tambe hagues plorat de la impotencia de tot plegat.
Molts anims per la propera Esther! Tu pots guapa!

Esther ha dit...

Cas la veritat és que ara ja penso en mi mateixa intentant parar els limpia i Déu n'hi do!

Conxi això de deixar els nervis a casa s'intenta però és complicat. Els molt punyeteros sempre volen acompanyar-me a tot arreu.

Ester sí, moooooooooolta ràbia! Vaig sentir molta ràbia, mola frustració, molta impotència i molt de tot plegat i alhora.

Onavis massa avorrit fer-ho tot bé? :-P

Anna jo tinc algunes amigues que també han pujat set vegades i totes coincideixen en que l'important és aconseguir-ho i hi estic d'acord passa que quan estàs a l'ajo... oi?

Sol Solet es passa molt malament.

MamaM gràcies pels ànims!

Euphorbia ha dit...

Ai, Esther, qué vols que et digui?
Si sabessis els litres de llàgrimes que em va costar el carnet (potser litres no, però a un decilitre potser sí que va arribar).
No sé per què però suspendre aquest exàmen et deixa per la moral pel terra i t'ho diu una que el va suspendre vuit vegades... però ara ja fa un any i vaig sense al "L"... tot arriba i com em deia el meu profe, no coneixia ningú que al final no se l'hagués tret.
Els nervis són terribles i molt incontrolables.
Molts ànims i a pensar en el segon intent.

Esther ha dit...

Euphorbia sí, tard o d'hora el trauré passa que clar, tots ho volem d'hora i sense massa patiment, oi? Ains...